文章
其他 > 皮膚乾燥中醫有得醫?

皮膚乾燥中醫有得醫?

10-01-2022

皮膚乾燥中醫有得醫?

有濕疹病人吃了幾個月中藥好得七七八八。 只係淨返皮膚 較其他人略為乾燥 ,佢問除咗潤膚膏之外仲有冇辦法可以醫得到。 另外這兩星期又有幾位癌症病人 ,利用中藥調理後, 疾病好轉與此同時發覺皮膚又沒有以前咁乾燥了。 咁究竟皮膚乾燥中醫如何得醫?

其實首先要明白皮膚嘅水份係如何生產出來。

喺中醫嘅角度嚟講所謂肺主皮毛, 肺氣係負責把身體嘅樽液水份由體內散到皮膚毛孔的。 所以肺氣差嘅人會較為白而且暗亞無光。 所以有些肺氣虛弱嘅人同時間亦會變得皮膚乾燥。 並不是身體的水分不足,而是肺氣太差冇辦法把水大到皮膚之上。

另外肺陰虛嘅病人皮膚都會乾燥。 呢類病人係通常經常幫咳而且由細到大體質對偏瘦弱 ,為人脾氣比較暴躁或者屬於緊張型。 以往古代肺癆患者就係呢一種體質。 現代某一些肺癌病人也會見得出這種體質。 如果係屬於一種情況 ,治療皮膚乾燥就要用養肺陰嘅藥物,例如沙參麥冬玉竹等等。

喺濕疹患者嘅病人。 在治療好以後 很多時也會有肺陰不足嘅情況。 但更多嘅時候 系所謂隻血燥生風。 亦即係話 血不足 因而唔能夠把血嘅水液带到皮膚之上。 呢種情況其實較為深一層而,且治療時間需要更耐。 常用當歸何首烏養血祛風。

另外假如是久患皮膚病嘅病人, 好多時會身體嘅微小經絡與塞。 呢個時候要加入活血化瘀或一些蟲類藥物打通瘀滞嘅地方, 血液嘅水份才可以帶到皮膚之上。 另外有一種情況係病人長期緊張 身體的筋膜也較緊。 中醫所講所謂肝氣強嘅病人。 水分會被筋膜所困住而唔能夠到達皮膚。 所以治療要舒筋活絡鬆筋帶 ,有啲時候仲要配合一些針灸。

最後另一種常見嘅情況就係話肺部嘅熱很重, 又或者身體嘅內熱也重, 水份全部蒸乾了。 治療上嚟唔能夠淨係滋陰補水, 同時間必須要清肺炎清內熱, 否則火焰 還在 ,怎樣補水也是徒然。

所以簡單嚟講, 皮膚乾燥係中醫藥嘅成因有很多。 要先明白水嘅來源 ,係由血當中,透過肺嘅氣帶到皮膚之上。 當中還需要經過 多重係通到冇阻塞先至得。

所以中醫藥治療皮膚乾燥唔係話有一條偏方就一定可以個個人都啱用。 正本清源一定要搵出皮膚乾燥嘅主要或次要成因針對用藥,才可以達到 滿意嘅治療效果。

蘇子謙醫生
(臨床腫瘤專科及註冊中醫師)

#蘇子謙醫生
#癌症治療
#蘇子謙中醫
#中西醫結合
#皮膚乾燥
#濕疹 

疑難排解

會員註冊


或許你會想看